Net als Beau 1.0, het boekje van Beau-Ann Roelvink is een mooi inspirerend boekje voor alle kinderen vanaf ongeveer zeven jaar.

Via instagram ben ik een tijdje geleden in contact gekomen met de moeder van Beau. Ik herkende haar van het programma “de opvoeders”, zij was me vooral bijgebleven, omdat ze net als ik in Almere woont. Maar ook zeker doordat ze de kinderen vaak op de grond laat eten, dat kom ik in ieder geval niet dagelijks tegen hihi.

Maar sinds ik haar volg heb ik zoveel respect en bewondering voor haar gekregen. Hoe ze ondanks haar ziekte altijd klaar staat voor haar vier kinderen en dat als alleenstaande moeder! Een prachtig gezinnetje! Hierdoor kwam ik er dus achter dat haar dochter een boekje had gemaakt; net als Beau 1.0. Ik heb deze besteld en was hier zo enthousiast over dat ik haar heb gevraagd of ik er een review over mag schrijven. Met over een paar dagen ook nog een winactie waarmee dit boekje te winnen is.

Omslag boek Net als Beau

Wie is Beau?

Net als Beau is het boekje van Beau-Ann. Beau is de oudste dochter van Mandy en een talentvol, eigengereid en energiek meisje van tien jaar oud. Ze vind het heel belangrijk om gezond te leven, te eten en te sporten. Ze vind het vooral ook heel erg belangrijk dat dit voor iedereen toegankelijk is, daarom gaat de gehele opbrengst van dit boekje naar het jeugdfonds sport en cultuur.

Waar gaat het boekje over?

In dit boekje worden vooral drie hoofdonderwerpen besproken: gezond eten, sporten en pesten. Beau neemt je mee in haar leven en beschrijft hoe zij met deze diverse onderwerpen dagelijks omgaat in haar leven. Een boekje vol met inspiratie voor de wat oudere kinderen. Dit boekje is dan ook geschikt voor kinderen vanaf ongeveer zeven jaar. Beau laat met dit boekje inzien dat je echt niet alleen maar streng voor jezelf hoeft te zijn om te bereiken wat je wilt. Het is de balans waar het omdraait!

Wat vinden wij ervan?

Dit boekje heb ik samen met mijn dochter Faylin gelezen en ze vond het vooral erg leuk om te lezen hoe een leeftijdsgenootje over de verschillende onderwerpen denkt. Ik vind het een leuk en inspirerend boekje en het leest lekker makkelijk weg. Echt een aanrader. Ben jij ook zo benieuwd naar dit boekje en wil je het jeugdsportfonds steunen, dan kun je het boekje hier bestellen.

Informatie

Titel: Net als Beau 1.0

Schrijfster: Beau-Ann Roelvink